Köpvillkor dammtrivsel.se
Köpinformation
Priser och villkor gäller för leverans inom Sverige. Priserna är angivna i SEK och inklusive moms. På de priser som visas vid produkten tillkommer frakt. Du måste vara minst 18 år för att handla i webbshopen. Vi reserverar oss dock för prisförändringar ex: vid momsändring ändras varu- och fraktpriserna med motsvarande procentsats samt valutaförändring eller prisändring från våra leverantörer.
Bekräftelse
En bekräftelse på din beställning fås automatiskt till din e-post. Detta är ditt beställningsbevis, det är bra att ha tillgängligt vid kontakt med oss.
Beställning
Beställningar kan göras på följande sätt:
- Via webbshopens varukorg, det är snabbaste sättet
- E-posta önskemålen till oss, info@dammtrivsel.se
- Skriva till oss på adressen Granskattehults Damm- och Trädgårdstrivsel, 571 64 SANDSJÖFORS
- Kontakta oss på telefon 070-37 67 948
Betalning
Betalning kan göras på följande sätt, vilket väljs då du lagt varorna i varukorgen och kommer till kassan. Samtliga betalsätt hanteras av Klarna AB.
- Faktura. Varorna betalas vid ett tillfälle och fakturan kommer oftast via mail, direkt från Klarna, eller skickas separat.
Fakturan kan bifogas paketet då en beställning skett ex via telefon. Fakturan förfaller efter 14 dagar. Påminnelseavgiften tillkommer om betalningen uteblir. Klarna gör en kreditprövning vid beställningen. Fakturan kan omvandlas till delbetalning om så önskas. - Delbetalning via Klarna konto, ett delbetalningsalternativ där du själv väljer hur mycket du vill betala varje månad och på hur många månader 3, 6, 12 eller 24 månader. (Inköp i flera butiker som använder Klarna kan göras.) Klarna kan ändra alternativ och ge andra erbjudanden ibland också.
- Du handlar enkelt med ditt personnummer, en kreditupplysning görs via ditt personnummer.
- Kortbetalningar, vi tar de vanligaste korten.
- Direktbanksbetalning fungerar också. Ha din bankdosa (eller mobiltelefon) redo när du handlat klart och kommer till kassan.
Har du frågor kring betalningen via Klarna, läs på klarna.se eller kontakta Klarna på 08-120 120 00.
Leverans
Vi skickar varorna så snart vi kan efter beställning. Om en produkt skulle vara slut kontaktar vi dig för att lösa problemet på bästa sätt. Växter levereras då de är ok att skicka, vi skickar dessa paket i början av veckan för att inte paketet ska hamna på en terminal över en helg. Tänk på att hämta dessa paket så snart som möjligt. Vi restnoterar inte växter.
Frakt och uthämtning
I fraktkostnaden ingår frakt och emballage. Varorna skickas med DHL. Du får ett SMS eller meddelande skickat till dig om att dina varor anlänt, hämta dem snarast på ditt utlämningsställe, närmaste DHL Servicepoint. Undrar du var närmaste utlämningsställe finns gå in på www.servicepointinrikes.se (http://www.servicepointinrikes.se/Sp%C3%A5rapaket/tabid/495/Default.aspx) för att se vart ditt paket kommer. Är ditt paket tyngre än 20 kg levereras det direkt hem till dig och du behöver tänka på att lämna ett telefonnummer där du kan nås på dagarna, så fraktbolaget kan komma överens med dig om när och hur leveransen kan ske. Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du för frakten (tur och retur) samt en administrationsavgift på 200 kr. Om det finns möjlighet delar vi upp din beställning i två eller flera paket och det blir därmed inte en hemleverans. Önskar du få din beställning hemskickad oavsett hur mycket paketet väger, välj DHL Hemleverans när du beställer. Du får en avisering om när paketet anlänt till terminalen och är klart för leverans till dig. Tänk på att kontakta DHL direkt för att bestämma när leveransen kan ske, efter fyra dagar debiteras en lagerhyra hos DHL och denna får du stå för. Vi skickar en separat faktura till dig på summan.
I samband med att paketet lämnar oss så avslutas ordern i webbshopen och du får ett mail om aktuellt sändningsnummer hos DHL. Du kan följa ditt paket på www.servicepoint.se.
Fraktfri blir leveransen då den överstiger 10.000 kr.
Du kan hämta dina varor i butiken också, då meddelar vi dig när varorna finns hemma och kan avhämtas. Om du önskar någon speciell dag eller tid för utlämningen, skriv gärna det i meddelanderutan då du beställer.
Byten och återköp
Är du inte nöjd med varan får du returnera den inom 14 dagar, detta gäller ej för specialbeställda varor. Returer gäller ej för metervaror (dvs kapade dukar, slangar, kantband mm), vattenväxter och planteringsmaterial, retur gäller ej heller för utbyteslysrör och kvartsglas, då dessa är svåra att paketera på ett säkert sätt och kunden ombedes noggrant kontrollera vilket utbyteslysrör och kvartsglas som passar i aktuell enhet innan beställning sker. Finns det osäkerhet, kontakta oss före beställning.
Följande villkor ska vara uppfyllda vid retur:
- Varan ska vara oanvänd, dvs ej förstörd eller skadad.
- Originalförpackningen är oskadad, dvs brukbar.
- Meddela vad du ej var nöjd med.
- Du har full bytesrätt eller att återfå varans värde.
- Du står för fraktkostnaden tur och retur.
OBS! Skicka inte tillbaka mot postförskott eller efterkrav.
Felleverans
Har vi förorsakat returen, ex. levererat fel vara, så står vi naturligtvis för fraktkostnaden. Kontakta oss omgående för besked om bästa sätt att rätta till felet.
Skador
Vid skador på paket eller vara gäller följande:
Om du upptäcker att paketet är skadat redan när du hämtar det, anmäl det genast på platsen. Upptäcker du en transportskada först när du kommer hem och öppnar paketet, tag utan dröjsmål kontakt med dem där du hämtat paketet. Tag också kontakt med oss så att vi kan sända nya varor så snart som möjligt. Övriga skador anmäls till oss utan dröjsmål, senast två dagar efter mottagandet.
Webbshopen
Vi reserverar oss för ev. ”tryckfel” och färgskiftningar på produkterna och dess bilder på hemsidan.
Shopen har en egen sökfunktion som kan användas. Om du inte hittar det du söker eller undrar något ring oss på telefonnummer 070-37 67 948 eller skriv ett mail till oss på info@dammtrivsel.se Vi ska göra vad vi kan för att hjälpa dig!
Org.nr 660615-2491