Köpvillkor dammtrivsel.se

Köpinformation

Priser och villkor gäller för leverans inom Sverige. Priserna är angivna i SEK och inklusive moms. På de priser som visas vid produkten tillkommer frakt. Du måste vara minst 18 år för att handla i webbshopen. Vi reserverar oss dock för prisförändringar ex: vid momsändring ändras varu- och fraktpriserna med motsvarande procentsats samt valutaförändring eller prisändring från våra leverantörer.

Bekräftelse

En bekräftelse på din beställning fås automatiskt till din e-post. Detta är ditt beställningsbevis, det är bra att ha tillgängligt vid kontakt med oss.

Beställning

Beställningar kan göras på följande sätt:

  • Via webbshopens varukorg
  • E-posta önskemålen till oss, info@dammtrivsel.se
  • Skriva till oss på adressen Granskattehults Damm- och Trädgårdstrivsel, 571 64 SANDSJÖFORS
  • Kontakta oss på telefon 0380-375277

Betalning

Betalning kan göras på följande sätt, vilket väljs då du lagt varorna i varukorgen och kommer till kassan. Samtliga betalsätt hanteras av Klarna AB.

  1. Faktura. Varorna betalas vid ett tillfälle och fakturan medföljer oftast leveransen, eller skickas separat. Fakturan förfaller efter 14 dagar. Påminnelseavgiften tillkommer om betalningen uteblir. Klarna gör en kreditprövning vid beställningen. Fakturan kan omvandlas till delbetalning om så önskas.
  2. Delbetalning via Klarna konto, ett delbetalningsalternativ där du själv väljer hur mycket du vill betala varje månad och på hur många månader 3, 6, 12 eller 24 månader. (Inköp i flera butiker som använder Klarna kan göras.)
  3. Du handlar enkelt med ditt personnummer, en kreditupplysning görs via ditt personnummer.
  4. Kortbetalningar, vi tar de vanligaste korten.
  5. Direktbanksbetalning fungerar också. Ha din bankdosa redo när du handlat klart och kommer till kassan.
  6. Swish, kommer att fungera inom kort…

Har du frågor kring betalningen via Klarna, läs på klarna.se eller kontakta Klarna på 08-120 120 00.

Leverans

Vi skickar varorna så snart vi kan efter beställning. Om en produkt skulle vara slut kontaktar vi dig för att lösa problemet på bästa sätt. Växter levereras då de är ok att skicka, vi skickar dessa paket i början av veckan för att inte paketet ska hamna på en terminal över en helg. Tänk på att hämta dessa paket så snart som möjligt. Vi restnoterar inte växter.

Frakt och uthämtning

I fraktkostnaden ingår frakt och emballage. Varorna skickas med DHL eller Posten. Du får ett SMS eller meddelande skickat till dig om att dina varor anlänt, hämta dem snarast på ditt utlämningsställe, närmaste DHL Servicepoint eller Postens utlämningsställe. Undrar du var närmaste utlämningsställe finns gå in på www.servicepointinrikes.se (http://www.servicepointinrikes.se/Sp%C3%A5rapaket/tabid/495/Default.aspx) för att se vart ditt paket kommer. Väljer du Posten som fraktalternativ kan du se utlämningsställen på www.posten.se och sök under ”Spåra och hitta -sök servieställen”.( http://www.postnord.se/sv/verktyg/sok/Sidor/sok-brevlada-eller-servicestallen.aspx ) Är ditt paket tyngre än 40 kg levereras det direkt hem till dig och du behöver tänka på att lämna ett telefonnummer där du kan nås på dagarna, så fraktbolaget kan komma överens med dig om när och hur leveransen kan ske. Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du för frakten (tur och retur) samt en administrationsavgift på 200 kr.
Fraktfri blir leveransen då den överstiger 5.000 kr.
Du kan hämta dina varor i butiken också, då meddelar vi dig när varorna finns hemma och kan avhämtas.

Byten och återköp

Är du inte nöjd med varan får du returnera den inom 14 dagar.
Följande villkor ska då vara uppfyllda:

  • Varan ska vara oanvänd, dvs ej förstörd eller skadad.
  • Originalförpackningen är oskadad, dvs brukbar.
  • Meddela vad du ej var nöjd med.
  • Du har full bytesrätt eller att återfå varans värde.
  • Du står för fraktkostnaden tur och retur.

OBS! Skicka inte tillbaka mot postförskott eller efterkrav.

Felleverans

Har vi förorsakat returen, ex. levererat fel vara, så står vi naturligtvis för fraktkostnaden. Kontakta oss omgående för besked om bästa sätt att rätta till felet.

Skador

Vid skador på paket eller vara gäller följande:
Om du upptäcker att paketet är skadat redan när du hämtar det, anmäl det genast på platsen. Upptäcker du en transportskada först när du kommer hem och öppnar paketet, tag utan dröjsmål kontakt med dem där du hämtat paketet. Tag också kontakt med oss så att vi kan sända nya varor så snart som möjligt. Övriga skador anmäls till oss utan dröjsmål, senast två dagar efter mottagandet.

Webbshopen

Vi reserverar oss för ev ”tryckfel” och färgskiftningar på produkterna och dess bilder på hemsidan.
Shopen har en egen sökfunktion som kan användas. Om du inte hittar det du söker eller undrar något ring oss på telefonnummer 0380-375277 eller skriv ett mail till oss på info@dammtrivsel.se Vi ska göra vad vi kan för att hjälpa dig!

Org.nr 660615-2491